torsdag 13 september 2012

Vaccinerad Snöboll

Idag vart det morgon kl 6, iaf en timme senare så det får man va glad för =) Och hon vaknade bara en gång inatt o ville äta, vid halv tre var det nog.
Vid middagstid åkte vi till Petra och pratade en stund innan vi begav oss till Torsås för att vaccinera Snöboll som hon är fodervärd till.
Vaccinationen gick bra, förutom att han blev totalförnedrad...han blev uppropad som "Snövit" i väntrummet..och när jag rättat henne till Snöboll, så kallade hon ändå honom för "hon" =(( Stackarn!!

Nu är han helt redo för parningar och utställningar. Två parningar har han inbokade i höst och en till våren. Så nu väntar vi med spänning på att första honan ska börja löpa =)


När han fått sin spruta så gick vi förbi ett konditori på väg till bilen..och kunde inte motstå att köpa med oss hemskt onyttig fika hem.

Att mata Alice var en upplevelse ikväll, hon var superledsen så då blev det "Lilla katten säger mjaou mjaou mjaou.." igen. Det är universalmetoden nu =) Sen var hon halvnöjd i gåstolen medan jag lagade mat till mig, och mindre halvnöjd i soffan medan jag slängde i mig maten. Se var det läggdags för henne. Pust.

Ja just det, fick ett roligt paket på posten idag me, mitt startpaket från Mary Kay, snabba puckar verkligen =) Så jag har suttit o gått igenom det till viss del ikväll och sen har Tobbe och jag pratat en timme i telefon. Skönt att han kommer hem imorrn. Sen är det baaara två veckor kvar.

Här kommer den utlovade bilden på den gulliga kotten som Alice fick av Ebba igår:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar