torsdag 27 september 2012

Äntligen står det klart...

Idag har regnet verkligen vräkt ner. Lilla älsklingen har åkt på sin första förkylning också. Märkte när hon vaknade att hennes näsa rann. Sen rann den igen när hon åt frukost så efter det tog jag tempen, för jag tyckte hon kändes varm, som då låg på 38. Förut har hon legat på 37,4 så gissar att det är hennes normaltemp.
Hon har iaf varit pigg och glad idag, så vi åkte till Petra en stund. Där tog vi det lugnt och slappade. Alice fick smaka rån, vilket var mycket poppis att pilla i sig själv =) Och så drack hon själv ur flaska! Hemma kör vi pipmugg och det är klart att den är nog lite svårare att dricka ur själv.
Hon som brukar vara trött o grinig från klockan fem, var för en gångs skull glad o pigg ändå tills vi åkte hem vid sju!!
Sen somnade hon så gott i sin säng =)

Idag stod det äntligen klart att Tobbe ska få fortsätt tjänst här i Karlskrona från och med måndag och sen året ut till att börja med iaf. SÅ jädra skönt! Har varit så orolig. Sen så vart han erbjuden att börja en tillfällig tjänst i Nyköping minst 2 veckor, då det krisade, från och med måndag. Men han valde att tacka nej till det. Så nu känns det skönt att alla beslut är tagna och att han faktiskt har jobb ändå på måndag HÄR hemma =)

Nu är det inte många dagar kvar tills Tinas bäbisar bör komma, himla spännande och mycket nervöst. Så då känns det ju också tryggt att ha Tobbe hemma ifall hon börjar föda mitt i natten!

Har haft lite höstmys i soffan ikväll med en spinnande stor hankatt på var sida om mig. Mina små myspys-älsklingar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar