måndag 10 september 2012

Lilla katten säger mjaou mjaou mjaou...

Idag på morgonen lämnade jag Tobbe på flyget igen. Den här veckan har han iaf sällskap av sin jobbarkompis Leif härifrån Karlskrona. Måste kännas mycket bättre kan jag tänka.
Alice hade fått sin gröt och sov både ner och hem, smidigt =)

Efter hennes förmiddagslur här hemma så tog jag tag i att städa sovrummet ordentligt..Skönt att ha det gjort, Alice låg i sin säng och lekte med gosedjur under tiden.

Sen fick jag en invit av Petra att komma dit på middag, baktanken var att ta med mig tovutredaren och ta bort några små tovor på Aro ;) Så det var skoj att åka dit en sväng som vanligt =)

På vägen hem lite efter sju, var Alice trött och började skrika, stannade och gav nappen och hann väl 100 meter innan hon spottade ut den och började skrika igen. Då kom jag på att sist hon gjorde så hade det hjälpt att sjunga..så jag började sjunga samma låt igen, dvs
"Lilla katten säger mjaou mjaou mjaou,
mjaou mjaou mjaou,
mjaou mjaou mjaou.
Lilla katten säger mjaou mjaou mjaou, mjaou det säger katten.
Lilla hunden säger voff voff voff..." etc med diverse vanliga djur. Högt fick jag sjunga me för att överrösta bilmotorn och sen om och om igen hela vägen hem från Bergkvara. Tyst var hon så det funkade ju jättebra, men man blir lite dum ihuvudet efter ett tag, när vi nästan var hemma kom jag på mig själv med att sjunga:
"Lilla grisen säger gnägg gnägg gnägg.." eeh..man undrar ju vad den ungen ska lära sig med en totalförvirrad mamma?!

Här kommer bilderna jag utlovade igår på mitt fina spänne och öronhängen jag fick från USA av Johannes och Johanna =)

Sen vill jag även passa på att visa en annan mycket speciell födelsedagspresent som jag fick lite försenat av Pelle och Victoria för ett tag sedan, då bloggade jag ingenting så då får jag passa på nu när jag kommit igång igen =)
Fick ett jättefint namnhalsband med Alice namn, födelsedatum och tid:


Fick ta utan blixten för att texten skulle synas.

Nuuu måste jag sova, Alice tog morgon kl 5:20 idag igen, inte på eget bevåg dock..nej utan för att Janus släpade Pennys koppel, tillika hans byte, över hela övervåningen!! Nu ligger bytet på hatthyllan så hoppas vi på lite senare morgon imorrn. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar