söndag 2 september 2012

En snabb helg

Förra måndagen åkte Tobias till Stockholm för att jobba där i 5 hela veckor. Fast han får komma hem varje helg.
Då tyckte jag att veckan gick ganska fort, jag sysselsatte mig med att träffa svärmor och Hasse samt mina föräldrar i början av veckan.
På onsdagen hade jag tid hos frissan för första gången sen jag blev gravid med Alice..behöver jag säga att det behövdes?! Petra var snäll nog att följa med och underhålla Alice under tiden och det gick kanon =)
Sen hade jag Mary Kay-visning här på kvällen, det var superkul verkligen. Tobbes syssling Emma från Örebro höll i det hela. Vi var ett glatt gäng och Alice hade verkligen humöret uppe.
På torsdagen släpade jag med Victoria in till stan i ösregnet för jag insåg att jag var tvungen att ha en ny klänning till bröllopet i helgen.

Så på så vis gick min vecka rätt fort, utom fredagen som såklart sniglade sig fram tills jag skulle hämta Tobias på flyget.
Och nu har jag precis lämnat honom på flygplatsen igen =ó( Helgen gick superfort, bara flög fram. Vi var på bröllop igår i Mörrum. Tobbes syssling Sofie gifte sig med sin Daniel. Så fint det var, en jätterolig kväll!!
Gick även där bra med Alice, det fanns ett avskilt rum så vid kl 20 somnade hon som vanligt, efter en bra stunds vaggande i vagnen för visso, men sen sov hon tills vi åkte hem kl halv ett eller när det nu var. Vi hade babyvakten med oss så vi såg henne hela tiden, väldigt smidigt.

Men trots att det gick så bra förra veckan så kändes det nu då jättejobbigt att lämna honom på flygplatsen igen och veta att jag ska vara ensam förälder i ännu en vecka innan jag får se honom.

Men sen vet jag ju att det kommer gå bra för att jag har världens bästa dotter =) Hon är så glad och lugn, en riktigt solstråle som gör det lätt att vara mamma =)
Den enda omställningen är att hon äter ett par mål fast föda nu och förut har hon alltid somnat vid bröstet. Men nu måste jag hitta på olika sätt att få henne att somna och det är inte alltid så lätt ju. Ibland går det att vagga henne i famnen och nynna lite, ibland kan man gunga henne i vagnen inomhus och ibland går vi en runda..det är å olika vad som funkar.

Nu är det sovdags här, efter bara 4 timmars sömn förra natten, jag är mer än trött =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar