torsdag 20 september 2012

Flytt och parning

Igår var det dags för Oberon att flytta till sin nya familj i Västervik. De var väldigt glada och förväntansfulla över att få hem honom. Återigen känns det som att jag hittat superbra hem till alla mina kattungar =)
Dottern är allergisk så nu håller vi tummarna att hon tål Oberon.
Oberon och Titania var så tighta de sista tre dagarna efter att de andra flyttade, så det var lite sorgligt när de fick skiljas åt och Titania gick igårkväll och letade efter sina syskon =(

Lite bilder på Oberon:

Katt- och babygym? =) 




När Oberon åkt, så begav Alice och jag oss iväg till Bergkvara. Snöboll fick nämligen sin första date igår så jag hjälpte till att ta emot och sätta ihop Snöboll och hans Pandora. Det gick jättebra, tyckte uppstod och en parning skedde redan igårkväll efter jag åkt hem.

Jättefina presenter fick jag igår också! Av Oberons matte, som jobbar på Lightmyfire, ett företag som tillverkar friluftssaker, fick jag två behändiga burkar där locket kan användas som tallrik. Samt ett gäng bestick som är sked, kniv o gaffel i ett. Både för buxna och så utan knivdelen för barn.

Se av Åsa o Robert som lämnade Pandora, fick jag små söta kläder till Alice. En jeansklänning och en prickig tröja.

Så snällt =)

Denna natten var också orolig. La henne vid 20 som vanligt men hon hade svårt att komma till ro, fick ge nappen flera gånger och sen sitta hos henne en stund tills hon somnade. Sen vaknade hon vid 2-tiden..och vid 5..och sen vid halv sju var det morgon. Men när jag skulle ge henne gröt så upptäckte jag den troliga orsaken. Trodde det berodde på att en ny liten tand är på väg upp bredvid den första..men såg nu att 3-4 tänder ytterligare är på väg fram. Hon bet mig när jag skulle kolla så är lite osäker på antalet =P Men åtminstone 3. Stackars lilla barn som får så många tänder samtidigt, måste ju va väldans obehagligt =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar