onsdag 19 september 2012

Gnälligt

Stackars lilla Alice hade det ganska så jobbigt igår. Misstänker att det är den nya tanden som ställer till det för henne. Hon hade vaknat flera gånger på natten och sen var hon rätt gnällig på förmiddagen. Men eftermiddagen blev värre. Hon blev trött vid halv två och jag höll på att försöka få henne att somna eftermiddag..men då kom mamma o störde oss...så när jag skulle försöka igen så gick det inte..hon var så trött men inte förrän halv fyra lyckades hon somna..och då sov hon två timmar!

Sen var hon iallafall gnällig på kvällen tills det var läggdags, hon sov kl 20..sen vaknade hon kl 21..gav henne nappen o stoppade om. Vaknade igen kl 22..gav nappen o stoppade om..sen vaknade hon typ var 5:e minut, fick springa upp o ner o ge nappen medan jag borstade tänder o gjorde mig klar att sova.

Slutade med att jag fick flytta över henne till min säng då somnade hon gott efter lite vändande och vridande, kl var ca 23 då. Sen vaknade hon igen runt kl 1. Då gav jag mat och la henne sen i hennes säng. Hon sov då till kl 6 varpå jag gav mat igen..trodde vi skulle behöva gå upp då..men la henne iaf hos mig så myste en stund..sen blev hon jättegnällig, då förstod jag att hon var trött. Så jag tröstade o klappade på henne och efter en liten stund somnade hon! Så då gjorde jag detsamma och vi sov till 8:40 =)

Igår kändes det hemskt tungt att vara ensam med henne och jag saknade Tobbe.
Idag känns det bättre efter att ha fått lite sovmorgon, så hoppas hon får ha en bättre dag idag, mitt stackars lilla troll <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar