söndag 16 september 2012

Lysander och Hermia har flyttat

På förmiddagen i lördags kom Lysanders nya familj från Stockholm för att hämta honom. Där kommer han bli väldigt bortskämd och ompysslad tror jag =) Och en liten hundkompis vid namn Caesar kommer han få, en Bischon Havanais. Lysanders nya namn blir troligen Ramses. Då de har en romersk kejsare så ville de matcha det med en egyptisk farao =)




Vid 14-tiden samma dag kom Hermias nya familj för att hämta henne. Den familjen kände jag =) det var ju Åsa med familj, som lånat Edward till parning med sin Pandora förra året så vi har träffats flera gånger och hållt kontakt. Jag tyckte det var superroligt att hon får flytta dit. Jag vet att hon får det bra och att jag får träffa henne igen. Planen är ju att hon ska ställas ut och gå i avel så det ska bli roligt att följa henne.
Men oj vad det kändes tungt när hon flyttade, henne hade vi fäst oss extra mycket vid. En så söt och näpen liten dam som påminde såå mycket om Ninja som liten.
Nu heter hon Sally i sitt nya hem och jag har redan fått rapport att Pandora tog emot henne som om det vore hennes kattunge, hon tvättade henne och grejade direkt. Det värmde verkligen i hjärtat att höra <3

Mamma upp i dagen när det gäller att välja sovplats!

Jag passade på att gosa rejält med henne innan nya familjen kom hit.



Efter Lysander och Hermia flyttat så packade vi in oss i bilen och åkte på barnloppis i Wämöparken en sväng ihop med svärmor. Det var kul och många fynd gjordes =)

Idag har vi varit på Me&I-party hos Victoria. Var en tjej i min föräldragrupp som höll i visningen, vilket sammanträffande =) var en riktigt trevlig stund och lite shopping blev det! Superfina kläder, ser fram emot att få en bodyn med små ugglor på samt en tunika med igelkottar till Alice!

När jag steg upp idag på morgonen fick jag förmånen att ta denna lite suddiga bild genom persiennerna


vi har mycket fallfrukt nu så två rådjursfamiljer har jag sett här ett par dagar i rad nu, de går ända fram till husknuten och äter. Jättemysigt att titta på. Ena familjen består av mamma med två småååå ungar som fortfarande har prickar i pälsen. Den andra familjen, som var framme idag, är mamma och ett lite större kid.

I övrigt har vi mest slappat i helgen och försökt umgås den lille tid Tobbe var hemma. Alltid lika tungt när han åker. Men har iaf lyckats planera in en del i den kommande veckan också!

Gjorde fruktpuré på banan o blåbär till Alice ikväll, så måste avsluta med denna underbara bild på den lilla älsklingen =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar