onsdag 1 september 2010

SPINDEL!!!!

Satt uttråkad i soffan och tänkte göra ett blogginlägg om huvida jag skulel köra o köpa fisk eller inte...gnuggade mig i ögonen och tänkte precis börja skriva..när jag öppnade ögonen så ser jag en SPINDEL á la gigant (!!!!) sitta i hörnet i taket ovanför cd-stället! Stirrade skräckslaget på den medan jag tog fram telefonen och ringde Tobias. "Du får komma hem NU! Det sitter en ASstor spindel i tv-rummet"..sen emigrerade jag till övervåningen, där jag nu sitter och funderar på hur jag ska ta mig in i tv-rummet igen för att sätta in mjölken i kylskåpet utan att bli överfallen av detta monster.
Men den största oron är hurvida den faktiskt kommer sitta kvar där i 40 minuter till, minst, tills Tobbe är hemma..eller om den kommer hinna gömma sig för att sedan hoppa fram när jag minst anar det och är ensam igen.
Eller, om Tobbe faktiskt kommer lyckas träffa den om den sitter kvar, så att den dör och inte bara trillar ner på golvet och ändå lyckas gömma sig.
N förstår vilka problem...jag hatar verkligen att ha spindelfobi, det är ett handikapp. Jag vill göra nånting åt det men vågar inte.

Det spelar heller ingen roll var man bor, de är både i stan och på landen...kanske dock aaaaning större här på landet..men de tar sig inte in jätteofta.

Det värsta med fobier är att de som inte själva har en fobi, kan inte förstå. De skrattar när man blir rädd och säger att det är ju bara en spindel, det är ju synd att döda den...och där sitter man och hyperventilerar i panikångest..bara en spindel!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig totalt! Jag är precis likadan!!!!! Så gjorde jag när jag bodde i rödeby. stod i 40 minuter på bordet, grät och lös med en ficklampa på spindeln tills magnus kom hem från fotbollsträningen och kunde ta bort den!! det va en fruktansvärd upplevelse!
    hoppas han får bort den utan problem!
    Kram, Becca!

    SvaraRadera
  2. Usch =S Ja man känner sig väldigt hjälplös och samtidigt är det så jävla dumt o bli så handikappad för ett litet jävla djur, hade gärna sluppit va så rädd.

    SvaraRadera