tisdag 14 september 2010

En liten Ö

Idag kl 8 bar det av österut för att besöka en ö som benämns som Paradiset, så fin ska den vara. Ile aux Cerfs heter den. Den var jättefin, verkligen, men jag har varit ganska bitter idag pga vädret. Jag hade förväntat mig en heldag på en superfin ö där jag kunde ligga och steka hela tiden. Men nej, det var molningt på morgonen och trots påståenden om att det alltid var så på östra sidan och att det skulle bli bättre på eftermiddagen så blev det inte det. Jag frös, på Mauritius!! Hrmf..

Nåväl, vi tog såklart bilder och som jag sa, det VAR väldigt fint iaf.

Här gick vi ut på en strandremsa mitt i vattnet.

En sjöborre hade bosatt sig inne i det grunda vattnet.


En söt liten ödla sprang upp framför oss när vi var ute och gick.


Det fanns vulkansten ute i det grunda vattnet.


Efter en timme ungefär blev vi hämtade med en motorbåt för att åka ut och titta på ett vattenfall. Han körde medvetet över vågor så att vi skulle bli blöta =P



Efteråt blev vi körda i båten till en annan del av ön, där vi blev bjudna på lunch som bestod av supergod grillad kyckling och grillad svärdfisk! Till efterrätt fick vi grillad banan. Det satt tre afrikaner och spelade gitarr samt bongotrumma och sjöng under tiden vi åt, jättemysigt. Och så kom en tjej och dansade Sega-dans.

När vi hade ätit fick vi åka i en båt med glasbotten (så man såg fiskarna under båten) ut till ett rev där vi snorklade en stund.

När vi kom iland efter dagens tur och satte oss i minibussen för att åka en timme tillbaka till hotellet, då började solen skina....som sagt, är lite bitter efter det. Men det var en trevlig tur iaf och värt att få se ön också. Tror dessutom det vart ganska dåligt väder på hotellet också idag för det är ganska kallt ikväll. Vi har precis ätit middag och ska gå och lägga oss strax. Hoppas på sol som vanligt igen imorrn =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar