onsdag 8 september 2010

Mauritius!!

Jag säger bara: Wow, Mauritius! Ja som ni märker så har vi alltid internet på hotellet, trådlöst på rummet faktiskt. Hotellet är extremt fint, det är ett litet hotell, vi har räknat att de har ca 14 "rum"...snarare lägenheter. Vi bor en trappa upp och har balkong över trädgård men ser även havet lite.
Vi anlände på eftermiddagen igår efter en sjukt lång(tråkig) flygtur. Vi var så trötta så packade bara upp och gick till supermarket och handlade lite och sen åt vi middag på hotellet.
 Bild på rummet

Badrummet

Köket

Här sitter jag på vår balkong (som för övrigt är dubbels så stor som vad som syns på bilden iom att vi har ett stort bord med fyra stolar också på andra sidan) första kvällen. Vi lyssnade på musik från datorn och bestämde vilka utflykter vi vill hinna med.

Vi upptäckte så fort solen gått ner att vi har små grannar som bor i vår trappuppgång =)

Idag gick vi en runda och växlade pengar, sen fortsatte vi för att gå till att Akvarie. Vi stannade på vägen och tog bilder på den fina utsikten.

Till slut insåg vi att det var för lång att gå så vi fick skjuts istället och väl framme så såg vi t ex såhär fina fiskar.

Sedan tog vi taxi vidare till huvudstaden, Port-Louis. Där shoppade vi en del. Vi var egentligen ute efter simfenor och snorkel men det hittade vi inga otroligt nog. Så det blev kläder, flipp-flopp skor och solglasögon istället. Samt souvenirer.
Med den här fina utsikten åt vi lunch.

Och så hittade vi ett Mcdonald's, märk väl, landets ENDA McDonald's =) (de har dock ett antal Kentucky Fried Chicken)

Nu är det strax sovdags så vi orkar med morgondagens aktiviteter, men de får ni läsa mer om imorrnkväll....=)
"Dolce Vita, det ljuva ljuva livet..."