onsdag 22 september 2010

Bitterhet med en positiv vändning

Sent i måndags kväll kom vi äntligen hem, så jag har inte kunnat eller orkat skriva förrän nu, men jag backar tillbaka till helgen lite.

Vi skulle ju gå ner och äta hummer på hotellrestaurangen sista kvällen, men det blev vi snuvade på! Ett nyanlänt franskt par hade tagit de sista!! Lagom bittert när vi väntat med det till sista kvällen. Men istället så gick vi till ett annat ställe och åt hummer till lunch dagen efter. Vi hade sol så gott som hela söndagen, så vi låg på stranden så länge vi kunde.

Den tolv timmar långa resan mellan Mauritius och Frankrike gick ganska fort för mig, för jag sov större delen av den. Vaknade dock ofta då jag hade ont av att ha suttit still för länge, fick skruva på mig och somnade om.
Stackars Tobbe sov dock bara 2-3 timmar av hela resan.

Bitterhet nr 2: När vi landat i Paris skyndade jag mig att sätta igång telefonen för Victoria hade lovat rapportera om valet. Klockan var halv nio på morgonen och jag fick mess om att Moderaterna hade vunnit: SATAN!! Så skulle det ju inte bli.

Bitterhet nr 3: Flygplatsen i Paris var en besvikelse. Den var gigantisk och vi fick stiga av planet från en trappa och blev hämtade med transferbuss som skulle köra oss till terminalerna. Det gjorde den, vi hittade vilken terminal vi skulel till och gick, och gick och gick....30 min hade vi på oss innan incheck. Till slut kom vi fram till rätt termial och skulle "bara" ha igenom handbagaget genom en kontroll. Det var jättekö. När vi väl kom igenom så kroppsvisiterade de mig och sen ville de kolla i min väska. Det var nog den mest långsamma människa jag varit med om, hon kanske trodde jag hade en bomb i väskan? Tydligen så hade de sett nåt på skärmen och ville kolla vad det var. Vill tillägga att min väska var extremt noggrant packad för att allt skulle få plats. Till slut hittade hon en fyrkantig igentejpad låda längst ner i min väska och bad mig öppa den, jag slet upp den och där inne hittade hon mitt livsfarliga vapen: En Dodo i metall!! tack för den, fick själv packa ner allt i väskan igen och rusa till rätt gate...som var stängd!

Där stod dock en man i gaten som uppenbarligen ville med planet. Vi fattade ingenting för de pratade franska och han som jobbade där ignorerade oss totalt. Sen kom det en annan fransman som också ville med planet, tydligen hade de ropat på honom i högtalarna. Då säger killen som jobbar där att de andra två ska följa med honom till planet, men inte vi för det var för sent! Va fan??!! Planet stod ju uppenbarligen kvar, vi hade sprungit över hela jävla flygplatsen så fort vi kunde för att komma dit och så får vi inte åka med. Jag frågade om det inte hette "Connecting plane" för att det var meningen att planet skulle vänta på passagerarna från det tidigare planet, nej sa han. Tobbe blev vansinnig och kallade honom det ena och det andra och jag började gråta.

Kom tillslut en annan man och kollade upp det hela och det verkade visa sig att transferbussen släppt av oss på helt fel ställe....Ja och vem fick straffet för det, vi! Hade inget annat att göra än att gå till servicedisken och få en biljett till nästa plan som skulle gå 12:24, alltså tre timmar senare. Men som sen blev försenat och gick 13:30.

Till slut landade vi på Kastrup trots allt, fick vårt bagage otroligt nog och tog oss till Sverige, där möttes vi av ösregn. Tack för välkomnandet!

Det var jätteskönt att få hämta hundarna och återse katterna igen. Janus var lite anti och ignorerade oss. han blir sån när man lämnar honom för länge, väldigt långsint. han har fortfarande inte kommit till mig frivilligt, han vägrar titta på mig när jag ropar på honom och när jag klappar honom så spinner han inte. Får väl fjäsa för honom ett tag.

Det bästa av allt med att komma hem igen var dock att upptäcka att Ninja ska ha kattungar! Parningen tog sig och hon är tjock om kisemagen. Lycka!! 28 oktober är de små beräknade till.

Igår handlade vi för att fylla vårt tomma stackars kylskåp. sen åkte jag iväg till Susanne på kvällen och höll hennes startvisning, blev mycket lyckat. Hon lyckades frigöra startpaket och fick därmed ett extra startpaket värt 3500 kr det också, massa grejer!

Ikväll är det regionmöte på Folkets Hus i Karlskrona, jag åker bara dit en liten stund för sen börjar vår buggkurs =) Ska bli kul, vi missade tyvärr första gången när vi var iväg, men kan inte tänka mig att det är hela världen.

Känner mig dock lite krasslig, har vart hängig hela dagen och har fått ont i huvudet nu. Vill inte bli förkyld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar