tisdag 31 januari 2012

325. Tvätt (31/366)

Ikväll har vi varit hos Peter och Petra i Bergkvara. De köpte Aro ur min första kattungekull och är fodervärdar åt Snöboll ur senaste kullen. De hade erbjudit sig att tvätta Edward åt oss. Schampot jag har hemma har inte vart bra till honom, han blev flottig i pälsen av det. Nu är min mage i vägen så jag har inte kunnat bada honom sen november tror jag det var. Så supersnälla som de är, så erbjöd de sig. Det gick jättebra, sånär som på en smärre incident som involverade Edwards tänder och Petras ansikte. Efteråt var han förstås tvungen att tvätta sig torr...sen passade han på att gå på lådan, varpå det fastnade bajs i hans päls och han rump-gnodde sig mot golvet...=In i duschen igen!!!

5 kommentarer:

  1. Det låter som en större utmaning att tvätta din katt.

    SvaraRadera
  2. Sånt är kattlivet...
    och han som trodde han kunde sköta sin tvätt själv...
    skulle tro att han är lite förnärmad...
    Förresten magen i vägen...ska du ha barn ???
    Spännande.

    SvaraRadera
  3. Haha så söt han är. Blöt också. Bra fotat!

    SvaraRadera
  4. Härlig bild - fast han ser inte så nöjd ut :)

    SvaraRadera
  5. Härlig bild ,nu fick jag en ide om min "tvättbild".

    SvaraRadera