måndag 30 januari 2012

299. Svåråtkomlig (30/366)

Det här är ett aktiveringsbräde till katt...Trixie Funboard heter den. Det består av flera delar och man ska hälla ut torrfoder över hela, så ska de få tag på det på olika sätt. Det är dels till för att aktivera katten och dels för att förhindra hetsätning. Det brukar funka rätt bra, men jag har aldrig sett någon av katterna fiska upp matbitar ur de här genomskinliga skålarna..förrän häromdan...då fick jag syn på Janus som smart nog stoppade ner tassen och drog upp de goda matbitarna, det gäller ju att vara blixtsnabb med kameran =)

5 kommentarer:

  1. Kanske man skulle skaffa sig en sådan bräda...
    jag menar då kan jag också strö ut maten min där...
    och när det blir för krångligt lägger jag av...
    viktväktare släng er i väggen !!!!! **skratt**

    SvaraRadera
  2. Vilken smart liten rackare! :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken bra tolkning av temat och vilken smart katt!

    SvaraRadera