torsdag 19 januari 2012

347. Vitt (19/366)

Tänkte att min vita fluffiga samojedtik Tindra passade in på temat Vitt. 7 år gammal är hon, vilket man absolut inte kan tro då hon har energi som en valp. Nu ligger hon dock och vilar sig lite bakom Tobbes datorstol så jag passade på att stjäla ett kort.

Ikväll har vi varit hos mina föräldrar och ätit kroppkakor..så enormt gott. Mamma och mormor hade gjort dem. Har inte träffat mormor på ett tag och när hon fick se mig med stor mage ikväll så sa hon "Vad fin du är." Det var det snällaste jag hört på länge, till skillnad mot att jag är tjock och växer..(ja jag vet att det också sägs med välmening) Tyckte detta var väldigt fint sagt och blev jätteglad. Graviditetshormonerna kan ha påverkat en smula =)

10 kommentarer:

  1. Hon sover så gott. :)

    Sv: Jordgubbarna är inte bara vatten på vintern nu förtiden. Om du vågar prova igen så upptäcker du att de har "produktutvecklat" dessa goda bär. Men jag kan ju inte lova att alla smakar sommar, men de jag fotade var helt ok - men inte från-landet-status förstås. ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken päls. Man vill ju gosa!

    SvaraRadera
  3. Åh samojeder är så fina. Håller ni på med drag med henne?
    Det där med kroppkakor lät väldigt gott. Blev lite sugen faktiskt på det nu.

    SvaraRadera
  4. Nej det har tyvärr inte blivit så. Vi köpte en stor kick-bike som funkar för henne att dra på barmark..men hon är inte intresserad av det.

    SvaraRadera
  5. Oj vilken fin Samojed :) härlig tolkning på vitt :)

    SvaraRadera
  6. Åh, så fin hon är...dom är så himla söta, samojedhundarna!!!

    SvaraRadera
  7. Vilken fin "pälskling" du har! Åh så gott det lät med kroppkakor, måste höra med mor min som gör världens godaste, om det inte är dags snart?

    SvaraRadera