måndag 17 januari 2011

Spindel-as!

För två timmar sen stod jag i köket och skulle diska ett decilitermått för hand. Då från ingenstans kommer det en STOR spindel och landar i en mugg som står i diskhon!! Ingen aning om var den kom ifrån med flyttade snabbt på kranen så att muggen fylldes med vatten och spindeln hamnade under ytan.
HA! Tänkte jag och antog att lyckats dränka den då den låg på botten och inte rörde sig.

Följde sedan med David till veterinären med Hero, det var återbesök ang hans klåda i öronen. Det såg bra ut, inga bakterier längre.

Kom hem nu och kollade försiktigt ner i muggen, där på ytan med benen utsträckta ligger spindelaset!! Jag antar att han lever.....annars hade han väl inte kunnat ta sig upp från botten till ytan med benen utsträckta.

Tobbe sa ändå innan att det var svårt att dränka spindlar för de har tydligen luftbubblor på benen som gör att de kan ligga och flyta på ytan. nejdå den här ligger på botten sa jag...hmmm.
Som tur är så är Tobbe på väg hem nu så han får komma på en bättre avlivningsmetod till den ohyggliga saken.

Som om det inte vore nog så, anledningen till att jag skulle diska decilitermåttet var för att jag skulle mäta upp linser och lägga dem i blöt till middagen....Den bunken hade Tindra vält ut så det är linser på hela golvet,som katten nu sitter och käkar på! Blir galen på matvraket till fet-hund som inte kan låta nånting vara ifred!!! Hon kan väl börja käka spindlar istället då >_<

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar