söndag 9 januari 2011

Förlossningsakuten

Ja, så känns det här idag. Vaknade kl 9:30 av att Tina gick in i boet jag gjort iordning för första gången! Förstod att det var på G och blev kvar i sovrummet med henne. Runt kl 12 började hon jama i mitt öra och hoppa upp och ner ur sängen så då lurade jag med henne till boet igen. En halvtimme senare började utdrivningsstadiet, hon skrek, spann och flämtade. Sen kom det ut vatten vid 13:50. Ca 50 min senare började krystvärkarna....och sen tog det 10 minuter innan en fosterblåsa syntes.
Sen hände inte mer, hon krystade och krystade men ingen katt kom ut,så efetr 30 min hjälpte jag henen håll i bakbenen medan hon krystade så hon fick mer kraft och då kom den ut....då fick hon en chock och sprang ifrån honom när moderakan var ute, la sig under Tobbes nattduksbord och började krysta igen. Snabbt tog jag en handduk och torkade Nr 1 tills han fick kraft och andades. nr 2 kom samtidigt och inte heller honom brydde hon sig om. La 1:an hos henne och började torka 2:an...då tvättade hon 1:an och var duktig. 2:an avnavlade hon t om när han var torr. Nu ligger de hos henne och mjauar, jag är övertygad om at tdet kommer fler så hoppas hon har insett vad hon behöver göra då, blir superstressad!

Det ser iaf ut som två hanar som kommit hittills, en rödsilver och en smoke gissar jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar