måndag 24 januari 2011

Godkänt stamnamn

Idag fick jag äntligen hem brev från SVREAK ang min stamnamnsansökan, slet upp brevet...och där stod att jag fått godkänt SE*TwiCat's...va??? Mitt andrahandsval? Jag var SÅ säker på att få mitt första val godkänt så jag blev jävligt snopen =P Ansökte om SE*Amarantine, då min första hona heter det i stamtavlan. Var inne på Fife's hemsida och kollade vad som var upptaget och inget som var likt det var taget, så jag var som sagt säker. Men icke. Känns mig lite besviken nu när jag ställt in mig så på det, måste ringa SVERAK imorrn o höra om anledningen iaf. Amarantine är en låt med Enya som kommer från grekiskans Amaranth, det är en blomma och betyder odödlig/evig. Kändes så rätt. Så det känns lite snyft även om jag såklart valde TwiCat's som 2:a val av en anledning.

Hade Ebba o Hasse samt Marcus på middag här i fredags kväll, det var allt för länge sedan sist och det var verkligen sjukt kul!! Helt oväntat blev dessutom Ebba och Hasse jättekära i Jasper och bestämde sig helt enkelt för att köpa honom! Blev så jävla glad, vad är väl bättre än att en nära vän köper en kattunge? Jag kommer få se honom genom hela livet förhoppningsvis, min lilla bäbis <3 och jag slipper ställa tusen frågor för att få reda på om det är ett bra hem, för här VET jag till 100% att katten kommer få ett underbart liv.

Bild på Ebba o hennes bäbis. Fler bilder finns i hennes blogg: www.ebbasvra.wordpress.com
 
Så ikväll kom Ebba och Hasse och hälsade på oss och Jasper igen. Många kort blev tagna så kan tänka mig att hennes blogg blir uppdaterad snart =) Han flyttar hem till dem måndag 31/1.
Aro blir hämtad av sin nya husse och matte tisdag 1/2 och Caius flyttar till sin familj 2/2.
I övermorrn kommer det hit en familj som är intresserade av Carlisle o ska kolla. Hoppas han också får ett nytt hem snart.

Måste ju få med lite nya bilder på minsta kullen också, de är hela 16 dagar idag och har öppnat ögonen! I Nybro sitter ett par och längtar massor efter att få hem två katter ur denna kull.

Nr 1:

Nr 2:

Nr 3

Nr 4:

1 kommentar:

  1. Vad söt du är! Ja, jag hoppas att han kommer trivas här hos oss. Han kommer dock gå från en Jasper till en lite Grus när han flyttar hit. ;)
    Jag ska se om jag hinner uppdatera med fler bilder på bloggen ikväll.
    Kram

    SvaraRadera