tisdag 27 mars 2012

På sjukhuset

En lång dag har det varit. När vi kom till barn- och ungdomsmottagningen på sjukhuset så undersökte de henne och tittade när jag matade henne med flaska, sen skrev de in oss. Hon rosslar o spottar ut samtidigt som hon äter och det ser jättejobbigt ut för henne. Läkaren skulle kontakta logopeden som skulle komma efter lunch. Vid halv tre kom det in ny personal på vårt rum och då fick vi av en slump veta att logopeden kommer upp på vårt rum kvart över nio imorrn, det hade de bara glömt säga =p
Kändes ju onödigt att vi skulle ligga här ett dygn innan då. De hade pratat om att sätta sond, men det ville de ju inte göra innan logopeden tittat på henne.
Som tur var fick vi en jättebra sköterska som vi ringde på när Alice vaknade o ville ha mat. Vi vägde henne då, sen ammade jag henne o efter det vägde vi igen. Sen fick hon ersättning så hon blev mätt.
När jag ammar henne äter hon bra utan att rossla, så sköterskan fick idén att hon kanske äter bättre ur flaska om hon ligger lite på sidan o äter. Det funkade, hon åt jättebra den måltiden!
Alltså verkar hon ha svårast att äta när jag håller henne så hon ligger på rygg. Märkligt det här, men bra om vi hittat ett sätt att få i henne mer mat.
Tobbe har åkt hem nu, för bara jag fick bli inskriven med Alice.
Hon ligger o sover på min mage nu, lilla skruttan =)

3 kommentarer:

  1. Nu har jag ett litet schema att fylla i varje gång hon äter, får väga o så före o efter.

    SvaraRadera
  2. Hoppas de snabbt hittar problemet och att det får fort att fixa. Kram

    SvaraRadera
  3. Skriker man o gormar kan man få sin vilja igenom att båda får sova där - om man känner att det behövs, även om maken oftast bara får en fåtölj. Vet man med sig att man blir ett vrak av att ha det tunga ansvaret för slangar o mediciner o dessutom inte få sova en blund så måste man ibland vara två. kramar Robine <3

    SvaraRadera