söndag 25 mars 2012

En liten seger

Har vägt mig en gång i veckan sedan Alice föddes och idag visade vågen äntligen under 60 kg igen. Så nu har jag gått ner 13 av mina 18 graviditetskilon, på 7 veckor. Idag var också första dagen som jag kom i ett par av mina jeans jag hade innan jag blev gravid, som jag har längtat efter mina jeans (är jeansmänniska). Har fått gå i mammabyxor nu så länge och det känns skönt att äntligen slippa dem.
Måste bara tillägga att jag absolut inte försöker banta, för det ska man ju inte när man ammar. Det har liksom bara gått av sig själv, mycket av vikten försvann ju redan första veckan och sen lite i taget. Har ätit precis som innan men försöker röra på mig så mycket som möjligt. Röra på sig gick knappt alls de första veckorna så det känns som en frihet att ha kunnat börja vara ute och gå mer och mer nu.

Har haft iväg min ena sibir-hona Ninja på parning den här veckan så jag hoppas på kattungar runt den 24 maj, spännande!!
Har även försökt para min pomeraniantik..har vart hos hanen varenda kväll i en vecka men de fick inte till det så får invänta nästa löp.

Idag är det ju Våffeldagen så vi har varit hos svärmor och ätit så mycket våfflor vi orkade =) Hade Alice babygym med oss, första gången vi använde det och det var uppskattat. Hon låg där o jollrade så glatt medan vi andra satt i en ring runt omkring och var fascinerade över hennes läten och minspel =) Lilla skruttan!
Nu har hon legat i mitt knä o sovit en stund framför tv-n, så det är dags att förflytta oss till sovrummet!
Nattinatt!

1 kommentar:

  1. Jag har förstått att det är mera tvunget nu att komma ned i vikt fort efter en graviditet...
    förut var det inte så noga även om man var glad att komma i sin gamla kläder då också.
    Har ju en sonhustru som fick barn för sju månader sen och hon pratar mycket vikt hon me...
    leder jumpa-pass med mammor och barn...

    Men jag tycker du varit duktig som gått ned så fort...men njut nu utav småbarnstiden också...
    Spännande med kattungar, kanske man kan få se nåt foto senare i din blogg...

    Tjingelingen.

    SvaraRadera