onsdag 28 mars 2012

Hemgång

Läkaren skulle ju titta in igen i eftermiddag för att se hur det gått och lägga upp en plan på hur vi ska göra. Gjorde han det, nej!
Halv sex frågade jag sköterskan vad som händer. Då sa hon att det blir nog ingen hemgång idag för öron, näsa hals hade inte hört av sig! Och läkaren vi pratat med innan hade gått hem!
Funderade en stund sen ringde jag på henne igen och sa att jag vill gå hem.
Känner att när ingen läkare är orolig för henne så är det ingen mening att vara kvar bara för att höra vad öron näsa hals säger. OM vi får komma dit så kan det ju bli nästa vecka eller vad som.
Sondmatning är ju inte längre aktuellt, nu har vi fått bra tips som funkar Ang hennes matning.
Dessutom ska jag till föräldragruppen på bvc imorrn, så jag kan passa på att väga henne igen då och sen komma överens med min sköterska om att få väga henne ofta för att se så det går åt rätt håll.
Så efter att ha kollat med jourläkare, meddelade sköterskan att vi får åka hem ikväll.
Nu väntar vi på recept på förtjockningsmedel.
Sova står högt upp på min lista när vi kommer hem. Blev bara 2 st tvåtimmarspass inatt, sen tio minuter här o där på morgonen.
Känns skönt att läkarna inte tror det är nån fara med mitt lilla troll. Sen får vi se om vi får komma till önh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar