måndag 26 mars 2012

Korta dagar & Barnkliniken

Det är sjukt så korta dagarna är när man har barn. Man hinner verkligen ingenting =) Alice är vaken så mycket nu så när hon väl sover får jag akutstressa med det som behöver göras för att ha en chans.
Idag hann jag nästan vika det berg av tvätt som samlats under en tid nu. Hon vaknade när jag höll på att lägga in kläder i garderoben. Då plockade jag fram Babygymmet igen så satt jag där och myste med henne medan hon roat tittade på spöket Laban.

En promenad i det superfina vädret har vi hunnit med idag också, men det är lättare att få till för hon sover oftast i vagnen =) Ett litet bad ska vi få till ikväll också, det tycker hon om.

Imorrn ska vi till barnkliniken på sjukhuset med henne och eventuellt stanna över natten.
Det är så att snuttan har nästan sen födseln varit lite rosslig, hon lät som en liten kulting =) Efter några veckor blev det värre, vi ringde till sjukvårdsupplysningen en kväll för jag trodde att hon inte fick luft. De trodde att hon hade fått upp slem i näsan och rådde oss bara till att spola med koksaltlösning. Så det gjorde vi ett tag och hon fick ut slemsträngar så det verkade hjälpa till viss del. Sen sa vi till BVC-sköterskan och fick tid till läkaren när hon var 5 veckor. Han hörde inget i luftrören och var inte alls orolig för henne.
Det var ju skönt att höra men hon lät aldrig så illa när vi var på BVC, som hon kunde göra hemma, särskilt när hon äter om nätterna.
Jag googlade och hittade nåt som heter Laryngomalaci, mjukt brosk i halsen. Föreslog det på BVC och de hade ingen aning men kontaktade en barnläkare som absolut trodde att det var det hon hade. Det ska isåfall inte vara nån fara utan växer bort tills de är 2 år. Samtidigt började hon nu gå upp sämre i vikt än innan. Under 100 g i veckan.
I fredags träffade vi en fjärde läkare som lyssnade på henne och såg vilka problem hon hade att äta när jag matade henne.  Hon kontaktade också en barnläkare och ringde mig idag, varpå vi då ska in till barnkliniken imorrn. De vill titta på henne när hon äter och därför kan det bli aktuellt att vi får stanna över natten så de får observera henne.
Hoppas på att få reda på varför hon låter såhär och vill såklart höra att det inte är någon fara.

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna att allt är bra med den lilla skruttan...

    SvaraRadera
  2. Hoppas att allt går bra och att de hittar vad som krånglar så att det går att rätta till ♥

    SvaraRadera