fredag 30 december 2011

Året som gått

Då var 2011 strax till ända och jag tänkte sammanfatta vad som hänt i mitt liv det gångna året.

Januari
Tinas första kull föddes tidigt i januari, fyra underbara bäbisar som mådde bra efter en lite komplicerad förlossning.
Vi kom närmare Ebba och Hasse i samband med att de tingade Jasper ur Ninjas kull. Det kom att leda till att vi började umgås mycket mer, vilket jag värdesätter mycket.
I slutet av januari höll jag på att gå sönder då Lovis tog död på Tinas fina kattungar. Smärtan sitter kvar.

Februari
Nu var Ninjas första kull 12 veckor. Aro, Jasper och Caius fick flytta till sina nya hem, medan söte lille Edward fick stanna här.
Många födelsedagar var det, vi firade Marcus, Pelle samt Ebba och Hasse. Även Penny fyllde 1 år.
Tobbe och jag låg sjuka med feber ett bra tag.
Kattbiten i stan började med VIP-kvällar där vi deltog.

Mars
Vi blev faddrar till fina lilla Lucas, Pelle och Victorias son.
Tina blev 2 år. Vi satt såklart bänkade framför finalen i melodifestivalen.
En bowlingmatch blev det med Håkan, Alex och Linda.
Jag började Pawpeds G1-kurs där jag bland annat räknade ut att det kostar ca 12000 kr om året att ha en katt, om man inte ställer ut eller håller på med avel!!
Månaden avslutades med en pälsvårdskurs för katt på Tassoteket i Kalmar, dit jag åkte med Aros nya ägare.

April
Inflyttningsfest hos Håkan, den roligaste festen på hela året!!
Jag åkte till årets första kattutställning, i Malmö. Ägarna till Aro, Caius och Jasper var där med mig och ställde ut sina små för första gången.
Blev blev också hembjudna till Peter och Petra en kväll i april och började nu lära känna dem, det är jag så glad för!
Påskafton firades hos Åse och Hasse och sen gick vi ut på Fox och lyssnade på Hayride Hustlers.
April avslutades med möhippa för Victoria, vilken upplevelse det var. Den dagen kommer jag alltid minnas.

Maj
Pelle och Victoria gifte sig, jag fick äran att vara tärna. Det var en väldigt fin dag med ett vackert brudpar.
Strax därefter bar det av till Stockholm för att para Tina med Vladimir. Jag fick resesällskap av Victoria och Lucas.
Ninja fyllde 2 år. Helgen därpå satt vi bänkade framför Eurovision song contest, fel låt vann!
Midnattspremiär av Pirates of the Caribbean 4!
Träffade återigen Maria och Nina från Litorina under väldigt tråkiga omständigheter, när vi gick på begravning av vår tidigare klasskompis Johan. Det var tungt, han var väldigt ung.
Sofie och Fredriks Freya namngavs.
Maj avslutade på det allra bästa sätt när vi fick veta att vi väntade en bäbis <3

Juni
Månaden inleddes med en tysklansresa inför Davids 25-årsdag som vi sen firade i mitten av juni i Skytteföreningens lokal, Jämjö.
Midsommarafton firades traditionsenligt hemma hos oss med lekar, mat och väldigt bra sällskap av alla vänner!
Vi renoverade köket.

Juli
Trädgårsfest hos Kjell och Cina i Fridlevstad. Jättemysig stämning med musik av Hayride Hustlers.
Tinas bäbisar ihop med Vladimir föddes i mitten av juli. Fyra underbara små röda pojkar blev det, Leolin, Temba, Snöboll och Regulus <3
Vi såg sista Harry Potter-filmen på bio. Victorias födelsedag firades.
Erika och Magnus från Nässjö var på besök och det blev mycket bäbisprat, då även de väntar en liten!
Under en tripp till Norge blev Ninja Internationell Champion!!

Augusti
Nu firade vi Håkans födelsedag. Kort därpå hade vi 1-årig bröllopsdag.
Jag fyllde 26 år och Janus blev 3 år gammal.
I slutet av augusti fick vi äntligen se vår lilla bäbis när vi var på ultraljud. Det var en fantastisk upplevelse.

September
Tillsammans med Peter, Petra, Amanda och Irene, åkte jag till världens första kattutställning för enbart sibiriska katter. I Sundsvall. Det var en väldigt lärorik, intressant och rolig helg.
Edward fick hem Pandora på parning.
Jag började Pawpeds G2-kurs för kattuppfödare. Kom bland annat att räkna ut att det kostar ca 8300 kr att föda upp en kattunge. Dvs ca 300 kr förlust per unge.
Var på föreläsning om kattavel i Kalmar ihop med Petra och Amanda.
Kroppkakor!!
I slutet av månaden var vi på begravning av Mats, Åses kusin. Efter en lång tids sjukdom fick han vila.

Oktober
Vi inledde månaden med ett besök till Ullared ihop med mamma och pappa. Trots GPS så lyckades jag köra fel, men till slut kom vi fram och det blev mycket handlat till bäbis.
Jag tog upp sömnaden av fleecepuuffar m.m till djur, satte igågn www.tass-shoppen.se och sålde för första gången kattpuffar på utställningen i Lund. Där tog Edward sina första cert och Aro blev Champion!!
Det var nu dags för Snöboll och Temba att flytta. Snöboll behöll vi på foder och han fick flytta till Peter och Petra.
Jag fick veta att Linda och Alex väntade en liten, vilken rolig överraskning!!
Lucas fyllde 1 år och det firades med kalas i Kallinge.
Edward och hans bröder fyllde redan 1 år!

November
Tindra blev hela 7 år. Edward och Pandoras kattungar föddes hos SE*Lillagården's i Kyrkhult. Fyra små ulltussar.
Leolin flyttade till Trollhättan och vi firade Tobbes 28:e födelsedag.
Hallen blev färdigrenoverad.
Månaden avslutades med julmarknad på Kalmar slott och Kattens dag på Swärdmons i Torsås.

December
Regulus flyttade till sin nya familj i Karlskrona.
På kattutställning i Göteborg blev Edward äntligen Champion!! Hans bror Caius blev Premier.
Vi deltog i föräldragruppen på Lyckeby mvc och var även på besök på förlossningen och BB.
Edward fick ett suprelorinchip som ska göra honom kemiskt kastrerad ett tag.
Lucas var med om sitt första Luciatåg, så gulligt.
Åses födelsedag firades. Vi har även hälsat på Edward kattungar samt Novas kattungar (Nova är Janus dotter).
Innan jul inledde vi förhoppningsvis en tradion med julmys hos Ebba och Hasse.
Julafton firades hos Åse och Hasse. Reglus bodde här under julhelgen.
Ett rum på övervåningen har renoverats och ska bli det nya datorrummet.

Det var mitt år, nu kvarstår nyårsafton att fira, det ser jag verkligen fram emot.
Gott Nytt År!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar