lördag 2 oktober 2010

Gudbarn på besök

Igår var Robert o Marie här med lilla Matilda. Hon har lärt sig krypa medan vi var iväg på semester och försöker även ställa sig upp nu =) Tiden går fort. Hon är van vid katter från hemma och blev jätteglad när våra katter smög sig ner från övervåningen. Våra kisar är dock inte vana vid barn =P Så de blev väldigt misstänksamma. Janus kom ner sist, intet ont anandes efter att ha tagit en tupplur. När han såg Matilda på golvet så frös han i steget. Hon kröp mot honom och han gjorde sig så stor han kunde och sprang iväg..dum-katt! =P


Jobbade på Harrys igår, det var 18-årsgräns, SUCK!!! Och som om det inte vore nog, så bevittnade jag misshandel vid mitt bord. Två fulla killar, varav den ena helt körd i huvudet, stod o spelade. Så blandade de plötsligt ihop vem som hade vilka rutor (inte mitt jobb utan upp till dem att hålla koll på..) Och då smällde det, puckot gav den andra kilen en lavett så det bara rök om det. Har aldrig hänt vid mitt bord förut. Givetvis såg jag mig om efter en vakt, det ska alltid finnas minst en på övervåningen...men INGEN fanns där. Tog tag i killens arm o frågade va fan han höll på med. Då vände han sig mot mig istället och sa "Snor nån mina marker så slåss jag, fatta det." "Fan va tuff du är" kontrade jag...fortfarande ingen vakt i sikte..han var asförbannad och jag var asförbannad...hans "kompis" fick bort honom därifrån iaf och när vakten väl kom så var han borta. Killen som blev slagen vågade inte anmäla för han var rädd att råka illa ut..suck. Jag frågade vakten om jag skulle stänga och följa med och peka ut killen, men det behövde jag inte...så han fick vara kvar där inne, var väl på nedervåningen...eftersom at tdet gick inte att göra nåt när killen inte ville anmäla. Vad fan sägs om att slänga ut idioten iaf?! Kan ju säga att det är jävligt svårt att hitta vakter i Karlskrona som faktiskt slänger ut folk. Ja, kanske när barpersonalen säger till dem, de tycks bli tagna på större allvar, tråkigt nog.

Nåväl, ska strax hem till Pelle o Victoria och hjälpa dem tapetsera i hallen. Sen ska jag jobba på mitt älskade Statt ikväll, på Oktoberfesten. Ska bli riktigt kul =) Sista passet. Blandade känslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar