fredag 1 juni 2012

Sömnbrist

Igår eftermiddag satt med jag Alice på ett täcke på golvet o tränade ligga på mage med henne. Då börja plötsligt strömmen gå ner o upp...sen gick den helt kl 15..efter en timme ringde jag e-on och fick höra att den inte beräknades vara tillbaka förrän tidigast kl 18. Då bjöd jag in oss till Ebba o Hasse =) Så vi åkte dit för trevligt umgänge och fick middag och fika me, inte fel =D

När vi kom hem somnade Alice vid halv elva, jag somnade en timme senare. Sen vaknade hon igen halv två. gick upp o matade henne halvt i sömnen. Hon åt och somnade som vanligt..men när jag skulle lägga ner henen så vaknade hon och var inte glad. Hon fäktades o spottade. Tog upp henne o gav mer mat o sen somnade hon igen. Skulle lägga ner henne och då blev det samma sak, vaken och grinig! Vet inte hur många gånger jag upprepade procerduren..det gick bara inte att få henne i säng igen..varken i sin egen säng eller hos mig.
Kollade blöjan o då passade hon p att kissa på skötbordet..hmm =P
Sen fick hon lite ersättning och hon åt en del, sen blev hon superpigg och skulle prata med mig..jag var sådär pratglad kl 3 på natten. Efter en stunds jollrande bajsade hon, kanske var det därför hon inte ville sova? Sen fick hon iaf mer mat o då slocknade hon. Då var kl halv fyra o jag hade vart vaken två timmar med henne. Pust.

Sen sov vi gott till halv 7 då Tobbe skulle åka till jobbet =( Matade och sen blev det samma sak som tidigare på natten, det var omöjligt att lägga henne igen. Antingen var hon grinig eller pratglad...tog två timmar men till slut vid halv 9 somnade hon igen så då kunde vi sova två timmar till. Superskönt och det räddade min dag..annars hade jag gått som i koma nu =P

Hoppas det blir bättre inatt. Men det är nog bara att inse att den lugna bäbistiden med massa sömn för hennes del är förbi. En dag är inte den andra lik just nu. Kan inte vara lätt att växa upp, det är många faser att gå igenom =)

1 kommentar:

  1. Oh, det där känner jag igen... även om man inte tror det så går det över och man får sova. Så det finns ljus i tunneln! :-)

    SvaraRadera