onsdag 30 maj 2012

Förvirringen är total

Åkte ner till vårdcentralen i god tid innan kl 10 idag för möte med föräldragruppen. Började ana oråd när jag kom till lokalen och varken hittade bvc-sköterskan eller någon annan i gruppen..satte mig och väntade en stund..men när kl blev 10 och det fortfarande inte var nån där så var jag ganska säker på att jag fattat fel tid. Gick upp till sköterskans kontor men det var ingen där så satte mig i det väntrummet. Efter en stund kom den andra bvc-sköterskan så jag frågade henne, visade sig att min sköterska var ledig idag..ja, alla onsdagar för den delen. Hon gick och kollade i kaldendern åt mig och det visade sig att mötet är imorrn kl 10!!
Satt irriterad hela vägen hem, över att jag skrivit upp fel tid IGEN! För det var faktiskt andra gången..men förra gången träffade jag iaf bvc-sköterskan en vecka innan och då fick jag av en slump veta att jag skrivit ner fel tid.
Grejen är att vi får en lapp med tid och datum och när jag kommer hem så skriver jag alltid från lappen in i almanackan..så var arg på mig själv över hur det kan bli fel hela tiden.
Kom hem och kollar i almanackan och ser att jag faktiskt har skrivit upp RÄTT dag och tid!!
SUCK!!!!

Skyller på amningshormoner =) Dvs oxytocin som är avslappnande (bland annat)och tydligen kan göra en såhär mossig i huvudet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar