torsdag 3 maj 2012

Första vaccinationen

Idag var vi på BVC-besök igen med lilla sötnosen som fyller 3 månader imorrn!! Så idag var det dags för första vaccinationen.
Först skulle hon dock vägas och mätas. Sedan förra måndagen hade hon gått upp 260 g, vilket är superbra verkligen, jag är så glad. Särskilt eftersom att hon nästan enbart ammat sen dess, som jag har kämpat!!!
Och så mätte hon hela 62,5 cm lång!! Väldigt diplomatiskt av henne, då Tobbe gissat att hon var 62 cm nu och jag trodde på 63 cm ;)
BVC-sköterskan undrade om vi ville att hon skulle ge henne en spruta i taget, annars brukar de vara två och samtidigt ge varsin spruta i hennes båda lår. Vi valde det senare alternativet. Lilla snuttan satt i mitt knä när de stack henne. Åh så ledsen hon blev =/ Det gör så ont när hon gråter på det viset. Som tur är så var det över snabbt, hon var inte ledsen så länge utan suttade sedan förnöjt på sin napp igen.
De kunde visst på ont i låren efteråt och tom feber. Det vet jag inte om hon har, men hon har varit väldigt gnällig på ett annat sätt ikväll.
Det är inte lätt att vara liten <3

1 kommentar:

  1. Näe inte lätt att vara liten...
    men heller inte lätt att vara småbarnförälder med allt vad det innebär...

    SvaraRadera