söndag 27 maj 2012

Mors dag

Idag har jag fått fira mitt livs första Mors dag =) Härlig känsla. Tobias gjorde rabarberkräm till frukost, sen gick vi med vovvarna o Alice i det fina vädret. Eftermiddagen har spenderats med Tobbes släkt hos hans moster. Mycket roligt och mysigt med korvgrillning, tårta och paj i sommarvärmen.
Sötnos har varit lite svårflirtad idag, lite trött i värmen kanske. Nu sover hon så gott här i soffan, snart ska vi bege oss mot sängen.

Igår, 26 maj, var det precis ett år sedan vi upptäckte att vi väntade vår lilla Alice. Vilken glädje, och vad tiden har gått! Då var Mors dag lite senare än iår och vi firade den hos svärmor. Hon fick då en stor brosch med texten "Världens bästa farmor", det var vårt sätt att tala om att vi väntade en liten =)
Och nu är bästaste Knottet 4 månader om en vecka!

Hon växer så det knakar. Önskar bara att hon kunde sova lite längre pass om nätterna igen ;) Numera väcker hon mig ofta varannan timme och ska äta. Men då somnar hon om direkt när hon ätit igen.
När hon var mindre sov hon 4-6 timmar från att somnade på kvällen..sen vaknade hon o skulle äta, men efter att hon ätit då så var hon pigg..så då kunde jag få sitta med henne två timmar i sträck med matning och sen försöka få henne att somna om. Så man ska ju inte klaga ;P Hon är en väldigt snäll liten. Nu ammar hon dessutom enbart, äntligen, har gjort så i en vecka snart..så då äter de ju oftare än om de får ersättning också. Hoppas bara hon gått upp lika bra i vikt nu som innan då. Men vi förra vägningen hade hon fått mycket mindre ersättning än tidigare, så hon får nog i sig vad hon ska. Det var hon själv som valde att sluta med den ersättning jag fortfarande kände att jag behövde komplettera med.
Tänkte väga henne på onsdag efter föräldragruppen.

Grattis till alla mammor, och mig själv, på Mors dag =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar