måndag 28 maj 2012

Första jobbdagen

Ja, inte för mig men för Tobbe sedan Alice föddes. Han är klar med sin elektrikerutbildning och har fått jobb som servicetekniker av vitvarur. Så nu är Alice o jag ensamma om dagarna.
Mesta tiden har förstås gått till att mata Alice som vanligt. Men har även hunnit dammsuga, fixa disk, städa kattlådor, vattna mina smultronplantor och sova middag! =) Känner mig himla produktiv och tiden har gått fort.

OCH nu precis ringde kuratorn från Trossö vårdcentral och sa att hon nog kan hjälpa mig behandla min spindelfobi, tjohoo =)
Hon hade väntetid men sa att hon förmodligen hinner träffa mig en första gång innan midsommar, känns jätteskönt. Har vart rädd för vad jag ska göra om en spindel dyker upp när jag är ensam hemma med Alice, kan ju bli väldigt problem. hade också varit skönt att behöva undvika en massa saker för att jag tror där ska finnas spindlar..jag har inte burit i ved på evigheter tex, det är alltid Tobbe som får plocka fram eller sätta in grejer från våra garderober som är inbyggda i huset så att säga, vi har aldrig kunnat parkera bilarna i garaget..jag undviker naturen i största mån under de varmare månaderna...och så vidare.
Känns ju dock läskigt att behandla fobin också för då måste jag ju komma i kontakt med spindlar och tanken på det...urk..men för Alice skull ska det gå!!

1 kommentar:

  1. Men fy så jobbigt med din spindelfobi, så mycket du får undvika, för rädslan att om...
    Hoppas att du blir botad utav kuratorn...

    Tjingelingen.

    SvaraRadera