lördag 16 juni 2012

Underbara utveckling

Det är helt fantastiskt att se hur Alice utvecklas och att få bevittna och hjälpa henne att lära sig något nytt.
Har gett henne mycket saker hon ska försöka hålla i på sistone och nu helt plötsligt, sedan några dagar, så kan hon ta i saker med båda händerna och undersöka dem. Hon vill gärna ha olika saker att pilla på för annars blir det ju tråkigt, men allting är mycket spännande =)

Hon kan också gapa om jag ska ge henne nappen om hon är på rätt humör. Då håller jag nappen framför henne så hon ser den o frågar "Ska du ha nappen?" så tittar hon på den och gapar stort =)

Hon har också börjat smaka pyttebitar av min mat, smaksensationer kallar livsmedelverket det för...det ska vara max ett kryddmått. Så det blir ofta sås. Men det tycker hon är kul för det mesta, då kan hon också gapa ibland när jag tar fingret framför hennes mun och sen ler hon stort om det smakar gott =) Annars får jag en grimas =)

Nu längtar jag efter hennes första skratt som jag försöker locka ur henne <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar