tisdag 26 juni 2012

Kattungar!!!

Åh äntligen kattungar igen! På midsommarafton vid halv åtta på kvällen bestämde sig Ninja för att börja föda. Hon betedde sig lite märkligt redan på morgonen så jag anade att det var på G. Har en babyvakt med monitor som jag satte in hos Ninja så kunde jag kameraövervaka henne hela midsommarafton =) Smidigt, så när hon vart i boet ganska länge så gick vi upp och då var det dags.
Vi hade midsommargäster här så mannen min fortsatte umgås med dem och jag fick istället hjälp av Petra på SE*Gongroff's med förlossningen =) Ninja skötte sig väldigt bra själv visserligen, men Alice bestämde sig för att det var läggdags mitt i alltihop så då var det skönt med någon som kunde sitta med Ninja under tiden. Och så fick hon erfarenheten inför sin egna första kull framöver.

Redan så är folk intresserade av mina små underbara pälsbollar, det gör mig väldigt glad för då får jag förhoppningsvis se dem igen i avels-och utställningssammanhang.

Här kommer lite bilder, tagna igår på deras 4:e levnadsdag =)


Nr 1: Svartsmoke med vitt, hane

Nr 2: Svartsköldpadda med vitt, hona

Nr 3: Svart med vitt, hona

Nr 4: Rödsmoke hane

Nr 5: Svart(smoke?) med vitt, hane

1 kommentar:

  1. Grattis till kullen Marina! Så söta och vilka härliga mönster. Hoppas vi ses till helgen.

    SvaraRadera