måndag 18 april 2011

Janus ligger på sjukhus

Fick tag på veterinären i morse och fick tid redan kl 14 idag, skönt slapp jag gå o titta på honom och oroa mig. Trodde jag såg honom äta idag på morgonen, han slickade på maten och tuggade på tre kulor..nån timme senare tuggade han på en kula igen och drack lite, sen kräktes han, enbart galla...så jag tror inte han svalde nån mat för då borde den väl ha kommit upp först?
Bilturen till Karlskrona djurklinik gick bra, han var så lugn och snäll i sin bur. Trodde sen att det skulle bli massaker när hon undersökte honom, men ingen kom till skada! Han protesterade lite men försökte inte bitas, duktig liten kise. De bestämde sig iaf för att behålla honom över natten så de kunde kontraströntga och se om något sitter fast i magsäcken. Och så skulle de ta blodprov på honom. Min stackars lilla bäbis, helt ensam nu inatt =(  Får verkligen hoppas att det inte är nåt allvarligt, är så orolig för honom.
Undrar också hur det gick att ta blodprov på honom...han lär inte ha blivit glad direkt..samt när de skulle mata honom med kontrastvätska..=P han som inte ens gillar när främmande människor tar i honom.

Kl 10 imorrn får jag ringa och höra hur det har gått. Håll tummarna för Janus!

Nåt positivt är iaf att Edward idag hade tappat den mjölktanden som satt fast hårdast. Och den andra var jättelös, sen tappade han senare på eftermiddagen när vi lekte. Tur, jag var igår helt säker på att få boka tid till att söva honom och dra ut de två mjölktänderna.

Tina skrämde ihjäl oss ikväll också. Hade öppnat fönstret lite lite för det var så varmt på övervåningen. Satt i samam rum och plötsligt hörde jag nåt på plåttaket utanför..då hade Tins hoppat ut!! Tobbe fick springa ut o hämta stegen o klättra upp...då hoppade hon upp på det höga taket och var uppe på taknocken och gick...såg framför mig hur hon kunde ramla ner...=S men hon hoppade ner på det låga taket igen och snabbt in genom fönstret, som jag sen skyndade mig att stänga, så där slutade det väl! Får bli AC'n nästa gång det är för varmt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar