söndag 10 april 2011

Glädjetårar

Idag har jag vart på kattutställning i Malmö. Jag ställde ut Edward och till sällskap hade jag tre kattungeköpare och deras katter: Peter & Petra med Aro, Anna med Caius och Ebba & Hasse med Jasper.
Vi hade olika domare utom Edward o Caius som tävlade i samma grupp. Trodde att vi alal skulle ställa på eftermiddagen men plötsligt bytte Aros domare ordning så att Aro bedömdes redan kl 10 ungefär. Han fick jättefina kommentarer, att pälsen var i bra textur och färg, att han var stor och med kraftig benstomme etc. Bara lite rak profil. Han var själv i gruppen så han gick direkt vidare till nomineringen av bästa ungdjur klass 2 hos dem domaren där han mötte två main coons....och VANN!! Han blev nominerad vidare till panelen min lilla bäbis. Det har ingen av mina andra katter blivit förut, så det det var stort för mig att min förstfödda bäbis gick vidare till finalen och då kom det minsann en glädjetår =) I panelen mötte han dock tufft motstånd i form av 9 andra ungdjur nominerade av andra domare, och blev inte BIS, men det gör absolut ingenting.

Jasper fick Ex 1, men blev inte nominerad. Edward mötte Caius, där Edward blev Ex 1 och Caius Ex 2. Edward blev inte heller nominerad.
Superbra resultat och jag är så nöjd, fick med mig en fin 1:a-prisrosett hem och vad bättre är så kunde jag glädje mina köpare med att få en 1:a prisrosett respektive 1:a prisrosett och en pokal hem! jag tror de är lika stolta över sina bäbisar som jag är idag.

Vi ställde upp i kullklass också där vi mötte en kull med norska skogkatter och en kull med Ragdolls. Norska skogkatterna vann och vi kom 2:a =) Fick  kommentarerna att min kull var jämn, men inte färdigutvecklade (nej de är 5 månader ;P)

Är så glad att mina köpare ville åka på utställnin goch jag tror de har fått blodad tand nu =) Kanske jag kan få med mig lilla Carlisle nästa gång också. Ser redan fram emot Eksjö då Edward och Ninja ska ställas ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar