onsdag 22 februari 2012

26. Bokstäver (40/366)

I somras bestämde vi oss för att göra en liten renovering av köket. Så vi plockade ner alla köksluckor och målade om dem, la nytt golv, målade väggar och bytte bänkskivor. När vi hade skåpsluckorna nere hittade jag detta klotter inuti ett av skåpen. Min mamma och hennes syskon är uppväxta i huset som jag och min lilla familj numera bor i. Det är min moster som bedyrat sin kärlek till någon inuti detta skåp. Det är övermålat med vit färg en gång men man kan ändå ana bokstäverna där under. Har gjort mitt bästa med bilden för att klura ut vad killen hette, kan det stå Pelle? =)
Trevligt minne från förr som såklart fick vara kvar i skåpet!

8 kommentarer:

  1. Jag tycker det står Rolf ... men det kanske bara är för att jag känner en Rolf och ingen Pelle ;-)
    Fin bild till temat :-)

    SvaraRadera
  2. Nä det står Pelle..helt klart =)//sandra

    SvaraRadera
  3. Pelle tycker jag...och så spännande och roligt att hitta sådant från förr. Kul att ni låter det vara så!
    Fin lösning för detta tema.

    SvaraRadera
  4. Sånt ska man bevara i möjligaste mån. Jättefint tolkat!

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt minne att spara! :-)

    SvaraRadera
  6. Så skojigt^^ Historia under ett tunt laget färg. Pelle tycker jag också att det ser ut.

    SvaraRadera
  7. Härligt med ord som knyter i hop liv. Vad säger moster? Minns hon Pelle?

    SvaraRadera
  8. Haha, vilken rolig tolkning. Om man ändå kunde hitta något i dn stilen när man är ute och letar teman!

    SvaraRadera