onsdag 18 maj 2011

Tiger fick vittring

Håller på med mitt projektarbete om Ölands djurpark som ska lämnas in imorgon, det går frammåt och jag kommer hinna. I det fina vädret idag tog Tobbe och jag en tripp till djurparken för att fota och så jag kunde kolla några detaljer inför arbetet.
Sist jag var där såg jag ju en nyfödd liten lejonunge. Såg jättemycket fram emot att se den idag och se hur den vuxit, men när vi kom dit så var där inte en, utan FEM ursöta lejonungar som nu öppnat ögonen och  tumlade runt hos sina föräldrar. Skulle kunna ha tittat på dem i timmar, så gudomliga var de. Det var vi och ett gäng ungar som stod med näsan upptryck mot glaset för att se dem i deras hus =) =)

En annan favorit är tigrarna som vi passerade på vägen ut, parken skulle stänga om 20 minuter så det var bara vi där. De var utomhus och deras hägn är en betongmur med em vallgrav på insidan och sen gräs där tigrarna är. Plötsligt sprang en stor hane fram till vattenkanten och vädrade efter något, vi fattade ingenting tills plötsligt en djurskötare kom gående med en pytteliten ponny. Tigern blev helt manisk och såg ut som våra katter gör när planerar att hoppa. Jag kände just då att med tillräckligt stor motivation hade han kanske kunnat hoppa ut ur hägnet, men vem vet? =P Det var iaf riktigt roligt och spännande att se tigrarnas reaktion, men jag tyckte synd om den lilla hästen som säkert för stunden kände sig som potentiell tigermat, även om han inte såg så mycket över muren.

Nog ser han lite hungrig ut? ;P


Ska jag hoppa?? Hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar