tisdag 17 maj 2011

Bröllop, parning och utställningar!

Har i princip inte varit hemma på en hel vecka känns det som.

I lördags förra veckan så gifte sig våra vänner Per och Victoria Rydell =) Det var hemligt så har inte kunnat skriva om det tidigare. Men det var så fint! Möhippan hade vi lördagen innan bröllopet och det var fantastiskt kul med islandshästar och diverse uppdrag på stan för att avluta kvällen på krogen.
hur som helst, på bröllopets morgon åkte jag och Victoria ner till Kallinge för att göra oss iordning, hon hos frisör och jag hos hennes mamma Anette som var jätteduktig på att fixa mitt hår. I kyrkan överraskade Victoria släkt och vänner med en urvacker bröllopsklänning då alla trodde hon skulle ha en enkel vit, kort. Jag hade den stora äran att vara tärna och hade köpt en kort marinblå 50-talsklänning ett par dagar tidigare. Bruden bjöd sedan på ännu en överraskning i form av en vacker sång till brudgummen. Inte ett öga var torrt. Festen höll hos Pelles föräldrar i Björkenäs i ett Partytält som dekorerat och vi åkte hem frammåt midnatt.

På söndagen efter sådär 4 timmars sömn var det dags för mig att stiga upp, ta Edward och Ninja under armarna, åka och hämta Aro med ägare och sen iväg till Eksjö för kattutställning.
Allt är ju dock mycket lättare med sällskap, är så glad att jag fått andra sibirägare att åka på utställning med nu, det har varit rätt så ensamt förut och jag har ibland fått tvinga med mig mina stackars kompisar =)
Ninja fick sitt andra CACIB på den utställningen och både Edward och Aro blev Ex 1. Blev en massa kattprat med Petra och Peter samt Gorabella's som vi träffade där. Mitt på dagen skriver dessutom Tobbe ett sms: Tina löper!! Shit..var bara 1½ vecka sedan hon löpte sist och jag hade inte bestämt mig för vilken hane jag skulle välja.
När jag kom hem på kvällen tillbringade jag flera timmar med att leta hane och fundera på vilken som passade bäst, Petra hjälpte mig och skickade mail med massa förslag.
På måndag morgon hade jag fortfarande inte bestämt mig men till slut föll valet på CH S*AmiliiSibir's Vladimir Druzhnikov 

 som fanns hos sin ägare Marie Hedrén i Vallentuna. Victoria ringde och frågade om jag ville ha sällskap och det ville jag ju såklart jättegärna. Så in till stan för att hämta henne och Lucas o sen gav vi oss iväg mot Stockholm.

Angelika och Andrea var supersnälla och lät oss bo i deras hus i Norrköping medan Tina var på parning. Själva var de på minisemester i Skottland. Tyckte uppstod mellan Vladimir och Tina och flera parningar skedde. Lucas var superduktig och fann sig bra i att åka bil och bo på annan ort =) På onsdagen åkte vi hem igen och var hemma vid midnatt.

Sen hade jag lovat att sy ett burskynke till Amanda inför nästa utställning i Kristianstad redan 15/5, alltså tre dagar frammåt i tiden. Så på torsdagen fick jag åka in och köpa tyg och sen sydde jag konstant i tre dagar, jag var inte ens klar till Eurovision song contest utan fick springa fram o tillbaka mellan symaskinen och tv:n, men vid röstningen kl 23 på kvällen var jag äntligen klar.
Så på söndag morgon kl 6 kom Amanda (hon skulle köpt två kisebarn från Tinas kull, det var då vi fick kontakt) hit med sina ursöta honor Sarabi och Athena. I Kristianstad träffade vi andra sibirägare och uppfödare och hade en superbra och rolig dag. Alla katterna fick bra resultat, CACIB på Ninja och Ex 1 på Edward.

Så först igår kunde jag slappna av igen =) Nu har jag dock lite skolarbete att ta tag i denna veckan och sen är alla kurser slut. Blir ovanligt tomt och lugnt då. Ingen utställning på G förrän Kalmar i juli heller.

Ikväll blir det skoj dock, eller inatt snarare..Kl 23:59 ska vi på bio för premiären av Pirates of the Caribbean 4 =D Som jag har längtat!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar