fredag 20 maj 2011

En sista hälsning

Idag har jag tagit farväl av en gammal vän. Vi träffades på Litorina och umgick där varje dag under det år vi läste tillsammans. Vi umgicks också mycket på fritiden. Det var fester, kubb...vi spelade dator över nätverk tillsammans på loven, vi kollade på film och firade födelsedagar. Och med klassen tillbringade vi en underbar vecka i Litauen.
Litorina är något av de bästa minnen jag har och så tror jag det var för honom också. Han ville återförenat klassen med en grillkväll förra året, det blev inte så...Varje år önskade han god jul och gott nytt år.

Din begravning var jättefin, tillsammans med Nina och Maria grät jag när vi tog farväl av dig till Hallelujah och Tears in Heaven.
Jag citerar första versen i Psalm 256 från din begravning
"Var inte rädd.
Det finns ett hemligt tecken,
ett namn som skyddar dig nu när du går.
Din ensamhet har stränder in mot ljuset.
Var inte rädd. I sanden finns det spår."

Johan, det är så orättvist, 24 år gammal...jag hoppas du är på en bra plats och vet om att du är saknad.
Jag ska minnas dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar