söndag 29 maj 2011

Mors dag

I fredags var vi hos Sofie, Fredrik och lilla Freya och grillade samt spelade nintendo wii. Skitkul var det, vi hade inte setts på väldigt länge bortsett från Freyas namngivning. Så vi bestämde att nu får vi allt ta o ses oftare, det ser jag fram emot!!
Igår slappade vi bara, grillade lite hemma o kollade på film med David på kvällen.

Idag är det ju mors dag så vi åkte till Åse (svärmor) och gav henne en fin liten present =) Tobbes mormor o morfar var också där samt hans moster med man. Vi fikade och åt supergod jordgubbstårta, fick med oss en bit hem, ser fram emot att äta upp den =)
Har suttit vid tv:n/datorn o slappat sen vi kom hem. Det var urtråkiga elitloppet på 4:an så jag satte på animal planet..stort misstag då de alltid visar sorgliga program där stackars djur dör...slutade med att jag satt och bölade till ett program om ett stackars lejon som levde helt själv då hela hennes flock blivit dödade av tjuvskyttar =ó( Människor kan vara så hemska...och så filmteamet..jag förstår att naturen bör ha sin gång..men VARFÖR flyttar man inte ett sånt lejon till ett reservat där hon kan leva med andra lejon??? Usch vad ledsen jag blir!!
Iom att vi inte vart hos mina föräldrar idag så skulle jag ringa mamma ikväll, men hon var ute och rensade bland jordgubbsplantorna. Fullt upp =)

Kommande vecka ser väldigt lugn ut i almanackan men jag MÅSTE få klart de sitta uppgifterna i de två kurserna jag inte är klar med än. Sen blir det Tysklandsresa på fredag med Tobbe, Åse o en jobbarkompis till henne. Vi ska handla inför Davids stundande 25-årsfest. Sa bli skoj =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar