söndag 6 mars 2011

Dop

Idag var det dags för dop av Pelle o Victorias son
Lucas Per Isac Rydell

Dagen började lite panikartat..Tobbe hittade inte byxorna han tänkt ha så till slut fick jag hjälpa honom leta, såklart hittade jag dem..vi har inte samma defenition av ordet "leta" han och jag ;P
Sen så råkade jag glömma hundarna ute..Penny stod på trappan men Tindra syntes in till....skit me, trodde efter att ha ropat en bra stund att hon hade sprungit iväg uppåt grusvägen mot hundhotellet....men så såg jag hur det rörde sig i skogen och jodå det var hon. *phu*

Resten av dagen flöt på bra, dopet i Fredrikskyrkan var väldigt fint. Lucas fann sig hos mig en stund, sen blev han ledsen och ville till mamma som då fick ta över. Höjden av ledsenhet kom dock när han fick vatten på huvudet =)
Nu är sötnosen vårt fadderbarn!!

Många fina presenter fick han av släkt och vänner som var där för att dela dagen med dem.
Vi valde att ge något som en han förhoppningsvis har nytta av senare i livet som minne av denna dag, en vas från en duktig glaskonstnär i Nättraby som vi fick graverad med namn, datum o att den var från oss.
Intag av smörgåstårta och massa tårta blev det också, gott =)

Kom hem till en ytterst märklig Tindra som låg i soffan och sen höll på att gny..tror hon är skendräktig då hon löpte i januari.
Nu håller Janus på att bära runt ett gummiband samtidigt som han jamar. Tolkar det som att han vill visa att han fångat det och är stolt...knäppis.

Resten av kvällen får ägnas åt att skriva klart arbetet om djurparkers historia, som ska vara inlämnat kl 11:40 imorrn.

1 kommentar:

  1. SV: Hade skrivit en lång kommentar som försvann :S

    Ceasar hade ljusare tänder än vad chillor borde och Marianne sa inget mer än så när vi var där sist sen så berättade Susanna för mig igår att detta kunde bero på kalkbrist. Jag tror ju han fick urinstenen för att han inte fick i sig tilräckligt med vatten för att pipen kalkat igen och det är kanske det han skulle fått en brist av? Jag tror inte att stenen sitter kvar för den syntes inte på bilden. Nu kör jag med smärtstillande morgon och kväll på honom och igår fick han CC-bollar och mjölkpellets. Måste höra av mig till Marianne men jag vill verkligen inte höra vad hon har att säga, nu är jag självisk som bara den men jag vill inte höra att hon tycker att vi ska låta honom somna in, jag vet ju själv att det kanske lutar på det om inte det finns någon akutbehandling mot detta. =(

    SvaraRadera