lördag 6 november 2010

Kärlek har uppstått

Ja, efter att ha varit utan p-piller sedan i maj nån gång så började ju Tina (CH S*Rossib's Amarantine) löpa i onsdags. Efter mycket om och men och kansken, så hittade jag en hane till henne med kort varsel som jag fick lova att para med! Ja, inte så lätt att bestämma sig på stående fot när jag igår skulle köra till Pennys uppfödare i Lund. Hade dock blivit rekommenderad den här hanen av Tinas uppfödare samt såklart själv kollat hans stamtavla i PawPeds. Så in med katten i bilen och av till Lund medan jag fortfarande funderade. Ringde några samtal i bilen, pratade med uppfödare, och bestämde mig för att den här katten fick det bli, och det nu. han ska kastreras efter nyår så kanske enda chansen. Så efter Lund bar det iväg till Bollebygd, strax öster om Göteborg, där hanens fodervärd bor. Blev uppmött av en uppfödare som delägare hanen. Både hon och fodervärden var väääldigt trevliga, var kul att sitta och prata katt medan katterna bekantade sig. Kändes lite vemodigt att lämna henne där och åka hem, men är övertygad om att hon har det bra där under sin vistelse.

Så nu hoppas vi att kärlek uppstår mellan de båda, för han var helt underbar, här är han, en Holländsk import,
: Berka's Asimov





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar