tisdag 2 oktober 2012

Dygn 65!!

Igårkväll fick Tobbe natta Alice för första gången sen hon började amma. Jag var iväg på mitt första Mary Kay-möte. Måste ju lära mig så mycket som möjligt innan det är dags för den första hudvårdsklassen nästa vecka =)
Men det gick bra, hon fick gröt på kvällen och sen nattade han henne efter det. Tog ca 20 min innan hon somnade och det är ju helt ok =) Skönt att veta att det funkar. Hon sov dessutom jättebra inatt.
Vi däremot vaknade vid halv tolv av att Tina kraffsade under pallen vid Tobebs säng...nej där ville vi inte att hon skulle föda, så in med tunga böcker där under.
Sen vaknade jag av mig själv vid 3 och gick då för att titta till Tina, som lugnt låg och vilade. Tror Alice sov rätt ytligt då, för strax efter det vaknade hon och fick lite mat.

Sen vaknade jag inte förrän 7:20 av att Tina kraffsade under sängen!! Hade inte hört ett ljud när klockan ringde och Tobbe åkte till jobbet..och det hade inte Alice heller för hon sov fortfarande. 20 min senare vaknade hon, troligtvis av mitt snörvlande..åh förkylning, lämna mig!!
Tog ut Tina där under ifrån och steg upp. Nu har hon bara tillgång till Alice rum igen och är övervakad med babymonitorn.

Tror det kan vara dags idag, så spännande!! Eller så blir det inatt ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar