onsdag 27 mars 2013

Påskfest

Idag har Alice haft en väldigt spännande dag hos sin dagmamma. De skulle ha påskfest så jag beställde en fin sjalett åt henne och så målade jag henne till påskkärring i morse, sen åkte vi till dagmammorna kl 9!
Då var det fruktstund och sen sång och lek i ringen, mycket spännande och en trumma hade de och spelade på medan de sjöng, Alice fick också spela!
Sen lämnade jag henne en stund, för första gången så var det dags för det. En timme körde jag därifrån och när jag kom tillbaka så var alla barnen ute och jag vet veta att det hade gått jättebra, hon hade inte varit ledsen alls =) De hade gått på skattjakt efter påskägg ute och fått ett litet chokladägg, smask! De större barnen fick en liten påskhare i ägget också.
När jag kom skulle de precis gå in och då var det dags för påskbuffé, jag fick också äta. Så himla gott, tyckte både Alice och jag! Deras "dagmormor" Birgitta var där idag och det var hon och ena dagmamman Malin som hade lagat maten. Birgitta pratade mycket med Alice medan vi åt och då sa Alice lampa för första gången! Det hörde en av hennes kompisar och då skulle han ivrigt berätta att när han sträckte fram klockan till henne innan så hade hon faktiskt sagt klocka! =) Söta små barn!
Tror minsann de tycker att Alice är ganska rolig och spännande, även om hon tar deras saker och sabbar när de spelar ibland ;P
Igår hade Alice och dagmamma Malin råkat sabba ett "rymdskepp" i duplo som en pojke byggt. Han letade och letade och hittade det till slut på golvet, då tittade han direkt på Alice och sa "Alice, man tar inte saker utan att fråga först. Du får faktiskt bygga ett eget skepp!" XD Detta efter att hon lagt ost i hans mjölkglas under mellanmålet!! Måste säga att det är mycket roande att vara med där om dagarna =)
Tror hon tycker om den pojken lite, när han kom dit idag så kröp hon direkt fram o skulle ge honom en bok och sen var hon väldigt fascinerad av hans fina rustning som han hade på sig idag!

Kärlek är att lägga ost i någons mjölkglas! Glad påsk!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar